مرکز پخش قطعات لوازم خانگی

خرید و فروش قطعات لوازم خانگی

مرکز پخش قطعات لوازم خانگی

خرید و فروش قطعات لوازم خانگی

نکاتی درباره اورلود یخچال فریزر

چهارشنبه, ۳ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۹:۳۰ ب.ظ

اورلود یخچال فریزر

اورلود موتور یخچال یا اورلود کمپرسور یخچال، قطعه ای محافظتی بر روی کمپرسور است که از وارد آمدن آسیب ناشی از حرارت زیاد و یا جریان الکتریکی بیش از حد به دستگاه جلوگیری می کند و در این مواقع با قطع جریان برق کمپرسور سبب خاموش شدن آن می شود. اورلود یخچال که شکل آن را در بالا مشاهده می کنید، به صورت سری به پایه مشترک (کنتاکت c) کمپرسور متصل می شود. اورلود یخچال از نوع حرارتی است و در اثر کارکرد یکسره کمپرسور و افزایش دمای آن یا افزایش شار جریان به صورت ناگهانی، سبب تحریک صفحه بی متال شده و موجب قطع جریان برق کمپرسور خارج شدن آن از مدار می شود.

✅علت اورلود یخچال چیست؟

اورلود یخچال به دلایل زیر ممکن است روی دهد:

    افت یا افزایش ولتاژ
    کاهش گاز مبرد یخچال
    خرابی ترموستات یخچال
    خرابی کمپرسور
    گرمای بیش از حد محیط

♦️ در صورت اورلود یخچال فریزر، برای خارج کردن دستگاه از این وضعیت ابتدا اجازه دهید مدت زمانی سپری شده و دمای کمپرسور یا موتور یخچال کاهش یابد. اگر ایرادی وجود نداشته باشد، اورلود باید به حالت عادی خود برگشته و مجددا کمپرسور به کار بیوفتد و اتومات کند. برای خنک کردن کمپرسور می توانید مدت زمانی را منتظر مانده تا خنک شود و یا به کمک حوله خنک و نمدار و با دقت و احتیاط آن را خنک کنید. در صورتی که پس از خنک شدن کمپرسور، اورلود یخچال به حالت عادی برنگشته و هنوز موتور به کار نمی افتد، نشان از وجود مشکلی در دستگاه است که می تواند به موارد بسیاری مربوط باشد. لذا حتما باید با تعمیرکار متخصص تماس بگیرید تا عیب یابی دقیق انجام شود.

✅ تست اورلود یخچال

در حالت عادی و به کمک یک اهم متر می توان اورلود یخچال را تست نمود که باید وصل بوده و جریان داشته باشد.

  • امداد آی.پی emdadip

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی