مرکز پخش قطعات لوازم خانگی

خرید و فروش قطعات لوازم خانگی

مرکز پخش قطعات لوازم خانگی

خرید و فروش قطعات لوازم خانگی

همه چیز درباره اشعه ماکروفر

يكشنبه, ۹ آبان ۱۴۰۰، ۱۲:۱۹ ق.ظ

ماکروفر را می توان یکی از پرکاربردترین لوازم آشپزخانه دانست که در هر خانه ای یافت می شود. اگر از ماکروفر استفاده می کنید، باید از تکنولوژی به کار رفته در آن و اشعه دستگاه طلاع پیدا نمایید. به طور کلی ماکروفر با استفاده از امواج فرآیند گرم کردن و پخت غذا را انجام می دهد. این دستگاه برنامه های پخت مختلفی دارد که هرکدام برای پخت مواد غذایی خاصی استفاده می شوند. در این مطلب از تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی در کرج قصد داریم تا بررسی همه چیز درباره اشعه ماکروفر بپردازیم.

 

آشنایی با اشعه ماکروفر

تاثیر اشعه ماکروفر بر روی چشم

تاثیر اشعه ماکروفر بر روی سلامتی انسان

 

آشنایی با اشعه ماکروفر

 

اشعه ماکروفر امواجی است که توسط دستگاه تولید شده و برای پخت و یا گرم کردن غذا استفاده می شود. این اشعه در انتهای طیف اکترومغناطیسی قرار داشته و انرژی فرکانسی بسیار کمی دارد. این نوع از پرتوها غیریونیزه هستند و انرژی آن ها صرف حرکت یا لرزش اتم ها در اطراف یک مولکول می شود. این اشعه با به حرکت در آوردن مولکول های یک ماده سبب افزایش حرارت و در نتیجه گرم شدن آن می شود. اشعه ماکروفر دارای انرژی کافی برای یونیزه کردن ماده نمی باشد و در نتیجه برای گرم کردن غذا مناسب است. همچنین این نوع از پرتوها وارد بافت سلول نشده و به آن ها صدمه نخواهند زد.

 

 

تاثیر اشعه ماکروفر بر روی چشم

 

به طور کلی اشعه ماکروفر برای انسان خطری ندارد اما لازم به ذکر است که این پرتو می تواند به چشم آسیب برساند. چشم یکی از آسیب پذیرترین اعضای بدن انسان است که به دلیل نداشتن مجاری خونی نمی تواند گرما و فشار سلولی را از بین ببرد. از این رو توصیه می شود که در زمان روشن بودن ماکروفر و تولید اشعه به آن خیره نشده و فاصله ایمنی از آن را رعایت کنید. همچنین این مسئله ممکن است برای کودکان ضرر بیشتری داشته باشد و آسیب جدی به آن ها وارد شود.

در صورتی که از ماکروفر زانوسی استفاده می کنید می توانید مطالب بیشتر را در سایت نمایندگی تعمیرات زانوسی در شهریار پیدا کنید.

تاثیر اشعه ماکروفر بر روی سلامتی انسان

 

بسیاری از افراد بر این باور هستند که غذاهای گرم شده یا پخته شده با استفاده از دستگاه ماکروفر برای سلامتی انسان مضر است و می تواند بسیار خطرناک باشد. اما به هیچ وجه اینطور نیست. به طور کلی امواج تولید شده توسط ماکروفر امواج رادیویی با فرکانس پایین و انرژی بالا هستند که سبب حرکت و لرزش مولکول های آب موجود در ماده غذایی می شوند که این حرکت مولکولی در نتیجه سبب گرم شدن غذا می شود. امواج رادیویی ماکروفر از جمله پرتو هایی هستند که روزانه از وسایل زیادی ساطع می شود. از این رو غذای پخته شده با ماکروفر هیچ خطری برای سلامتی نخواهد داشت و کاملا بی ضرر می باشد. همچنین باید به این موضوع توجه داشته باشید هنگامی که دستگاه ماکروفر خاموش است، هیچ اشعه ای تولید نمی کند. همچنین در هنگام پخت تا زمانی که درب دستگاه باز باشد، هیچ اشعه ای از دستگاه ساطع نخواهد شد. به همین دلیل استفاده از ماکروفر هیچ خطری برای سلامتی انسان ندارد. همچنین در صورت بروز مشکل با نمایندگی تعمیر ماکروفر در اندیشه تماس بگیرید.

  • امداد آی.پی emdadip

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی