مرکز پخش قطعات لوازم خانگی

خرید و فروش قطعات لوازم خانگی

مرکز پخش قطعات لوازم خانگی

خرید و فروش قطعات لوازم خانگی

۵ مطلب در آبان ۱۴۰۰ ثبت شده است

یخچال های سامسونگ یکی از بهترین و به نام ترین یخچال ها در سراسر جهانند.سامسونگ که یک برند کرده ای است تاکنون با تولید یخچال هایی با کیفیت توانسته که بخش زیادی از بازار فروش یخچال را به خود اختصاصا دهد و محبوبیت بسیاری در بین مشتریان به دست آورد.در چند سال اخیر به دلیل عرضه شدن یخچال های ساید بای ساید محبوبیت سامسونگ افزایش پیدا کرد و افراد بسیاری نسبت به خرید یخچال ساید بای ساید سامسونگ اقدام نمودند.اما نکته حائز اهمیت این است که حتی یخچال ساید سامسونگ نیز ممکن است دچار مشکلاتی از قبیل سروصدای زیاد شود.اما چنین مشکلی حتما دلایلی دارد که در این مطلب آموزشی قصد داریم به آن ها بپردازیم.پس اگر علت صدا دادن یخچال ساید سامسونگ  هستید با ادامه مطلب از نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی همراه ما باشید.

  1. علت صدا دادن یخچال ساید سامسونگ؛ صداهای سیستم هشدار دهنده
  2. سیستم نوفراست یا برفک زدایی علت صدا دادن یخچال ساید سامسونگ
  3. آخرین علت صدا دادن یخچال ساید سامسونگ  لوله ‌های داخلی یخچال

علت صدا دادن یخچال ساید سامسونگ؛ صداهای سیستم هشدار دهنده

اگر به تازگی متوجه صداهای غیر عادی از یخچال ساید سامسونگ خود شدید باید به دنبال علت این موضوع بگردید.برای قدم اول می توانید سیستم هشداردهنده یخچال را بررسی کنید.زیرا گاهی علت صدا دادن یخچال ساید سامسونگ  می تواند صدای سیستم هشدار دهنده باشد.

یکی از زمان هایی که ممکن است سیستم هشدار دهنده یخچال به صدا دربیاید معمولا وقتی است درب یخچال مشکلی دارد و به خوبی بسته نشده است. به غیر از باز ماندن درب در صورتی که کشوهای یخچال نیز درست جا نگرفته باشند و یا لاستیک درب یخچال فرسوده شده باشد یا به هر دلیلی آسیب دیده باشد نیز سیستم هشدار دهنده یخچال صدا خواهد داد.

برای قطع شدن صدای سیستم هشدار باید مشکل را پیدا و آن را حل کنید.

سیستم نوفراست یا برفک زدایی علت صدا دادن یخچال ساید سامسونگ

امروزه یخچال ها نسبت به گذشته پیشرفت زیادی کرده اند و مشکل آزار دهنده برفک زدن در آن ها حل شده است.به دلیل تعبیه سیستم نوفراست یخچال ها دیگر برفک نمی زنند و به صورت هوشمند، عملیات برفک زدایی را انجام می دهند.

روند کار این سیستم به این صورت است که هرچندوقت یک بار، المنت را از کار می اندازد تا برفک های ایجاد شده در یخچال آب شوند.به علت گرم شدن المنت، کمی صدا در یخچال ایجاد می شود که عادی است. اما اگر از یخچال  ساید بای ساید سامسونگ خود صداهایی غیرعادی شنیدید پیشنهاد می شود در صورت داشتن دانش فنی سیستم  نوفراست را بررسی کنید. در غیر اینصورت حتما به یک تعمیرکار ماهر مراجعه نمایید.چرا که خرابی برفک زدا می تواند یک علت صدا دادن یخچال ساید سامسونگ  باشد.

در صورت بروز مشکل جدی می توانید با نمایندگی تعمیر یخچال سامسونگ در تهران در تماس باشید.

آخرین علت صدا دادن یخچال ساید سامسونگ  لوله ‌های داخلی یخچال

گاهی علت صدا دادن یخچال ساید سامسونگ می تواند به لوله های داخلی یخچال ارتباط داشته باشد.لوله های داخلی که محل انتقال گاز خنک کننده یخچال از کندانسور به محیط داخلی دستگاه و برعکس هستند، هنگام ساخت یخچال درون بدنه قرار گرفته و توسط تزریق یک فوم پوشانده می شوند. اگر فوم پوشاننده یا خود لوله ها کیفیت بالایی نداشته باشند، طی مصرف در سال های متمادی لوله ‌ها از فوم فاصله می گیرند و بر اثر انبساط و انقباض آن ها، صداهایی در یخچال ایجاد می شود.در نتیجه پیشنهاد می شود که هنگام خرید یخچال به اصل بودن محصول و کیفیت شرکت تولید کننده آن دقت کنید.

 

 

 

 

  • امداد آی.پی emdadip

احتمالا برای شما نیز پیش آمده است که ترموستات یخچال تواند ما را به درستی بر روی درجه مورد نظر که شما برای تنظیم کرده نگه دارد این به این معناست که ترموستات دمای محیط را درست احساس نمی کند و یا دمای لازم را به کمپرسور ارسال نمی کند تا آن را روشن کند به هر حال در هر دو حالت لازم به این است که از دستورالعمل های خاصی که مناسب یخچال های شما هستند پیروی کنید تا مشکل شما حل شود در ادامه به بررسی ترموستات یخچال می‌پردازیم. در ادامه این مقاله از امداد آی پی همراه ما باشید.

 

نشانه های خرابی ترموستات یخچال

وقتی که یخچال شما به مرور زمان کهنه و قدیمی می شود با مشکلات زیادی روبرو می شوید که هر چه زمان بیشتری می گذرد باعث فرسودگی بیشتر قطعات داخلی یخچال و آسیب دیدن بیشتر می شود ترموستات یخچال مانند دیگر قطعات یکی از قطعه های اصلی یخچال می باشد که خراب شدن آن می‌تواند دردسرهای زیادی را به بار بیاورد بودن ترموستات مشکلات بسیار مختلف و فراوانی را به وجود می‌آورد که در ادامه این مقاله به بررسی تعدادی از مشکلات آن می‌پردازیم

سرد نبودن یخچال

در صورتی که متوجه شدید که مواد غذایی شما با آن گونه که باید سرد و خنک باشند نیستند و یا فاسد شدن و یا هوایی که داخل یخچال وجود دارد به اندازه کافی نیست و به درجه که شما تنظیم کرده‌اید نمی‌رسد احتمال بالایی مشکل از معیوب بودن ترموستات یخچال است برای مطمئن شدن از این امر ابتدا یک درجه دمای یخچال خود را بالا ببرید و منتظر بمانید تا موتور یخچال کار خود را آغاز کند در صورتی که اتفاقی نیفتاد بدین معناست که ترموستات یخچال شما خراب شده است و نیاز به تعویض دارد

مواد غذایی در یخچال یخ میزند

یخ زدن مواد غذایی در یخچال بدین معناست که ترموستات درست کار نمیکند و معیوب است یا کمپرسور به صورت دائم کار می کند برای اولین گام به تنظیمات ترموستات دقت کنید شاید آن را به صورت اتفاقی تغییر داده باشید که این باعث می شود یخچال دما را بالا و پایین کند در صورتی که تنظیمات ترموستات شما درست است اما مواد غذایی درون یخچال یخ می زند سعی بر این داشته باشید که دمای یخچال را بالا ببرید زیرا باعث فشار زیاد به دستگاه و خرابی آن می‌شود.

بیشتر: چرا موتور یخچال سامسونگ، زیادی داغ می شود؟

تست کردن ترموستات یخچال

ترموستات یخچال مانند کلید است که زمان رسیدن به دمای مطلوب برق ورودی به کمپرسور دستگاه را قطع می‌کند و خراب شدن ترموستات علائم مختلفی از جمله گرم شدن هوای درون یخچال یا یکسره کار کردن کمپرسور و برفک زدن یخچال را به دنبال داشته باشد

روش تست کردن ترموستات یخچال

در گام اول برای تست کردن سالم و یا خراب بودن ترموستات یخچال باید کمپرسور را چک کنید اول سیم برق پشت یخچال را بررسی نمایید از اینکه برق رسانی انجام می شود اطمینان حاصل کنید عمو کار نکردن ترموستات ناشی از عدم بروز رسانی نیست در گام بعدی کمپرسور را حفظ کنید در صورتیکه کمپرسور دستگاه شما سرد بود بدین معناست که ترموستات یخچال شما معیوب و خراب است

روش دوم برای تست کردن ترموستات یخچال

سیم های اصلی ترموستات یخچال خود را جدا کنید و سپس انها را به هم وصل کنید درصورتی که با انجام دادن این کار کمپرسور یخچال کار خود را آغاز کرد این بدین معناست که ترموستات یخچال شما خراب است.

کلام آخر

ما در این مقاله سعی بر این داشته ایم تا برای شما راه های بررسی ترموستات یخچال ها را به اشتراک بگذاریم تا در صورت مشاهده موارد مشکوک در یخچال خود که احتمال می دهید به ترموستات ربط داشته باشد بتوانید به راحتی آن را بررسی و تست کنید تا از هزینه های اضافی جلوگیری کنید امیدواریم این مطلب برای شما مفید فایده بوده باشد

  • امداد آی.پی emdadip

ماکروفر را می توان یکی از پرکاربردترین لوازم آشپزخانه دانست که در هر خانه ای یافت می شود. اگر از ماکروفر استفاده می کنید، باید از تکنولوژی به کار رفته در آن و اشعه دستگاه طلاع پیدا نمایید. به طور کلی ماکروفر با استفاده از امواج فرآیند گرم کردن و پخت غذا را انجام می دهد. این دستگاه برنامه های پخت مختلفی دارد که هرکدام برای پخت مواد غذایی خاصی استفاده می شوند. در این مطلب از تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی در کرج قصد داریم تا بررسی همه چیز درباره اشعه ماکروفر بپردازیم.

 

آشنایی با اشعه ماکروفر

تاثیر اشعه ماکروفر بر روی چشم

تاثیر اشعه ماکروفر بر روی سلامتی انسان

 

آشنایی با اشعه ماکروفر

 

اشعه ماکروفر امواجی است که توسط دستگاه تولید شده و برای پخت و یا گرم کردن غذا استفاده می شود. این اشعه در انتهای طیف اکترومغناطیسی قرار داشته و انرژی فرکانسی بسیار کمی دارد. این نوع از پرتوها غیریونیزه هستند و انرژی آن ها صرف حرکت یا لرزش اتم ها در اطراف یک مولکول می شود. این اشعه با به حرکت در آوردن مولکول های یک ماده سبب افزایش حرارت و در نتیجه گرم شدن آن می شود. اشعه ماکروفر دارای انرژی کافی برای یونیزه کردن ماده نمی باشد و در نتیجه برای گرم کردن غذا مناسب است. همچنین این نوع از پرتوها وارد بافت سلول نشده و به آن ها صدمه نخواهند زد.

 

 

تاثیر اشعه ماکروفر بر روی چشم

 

به طور کلی اشعه ماکروفر برای انسان خطری ندارد اما لازم به ذکر است که این پرتو می تواند به چشم آسیب برساند. چشم یکی از آسیب پذیرترین اعضای بدن انسان است که به دلیل نداشتن مجاری خونی نمی تواند گرما و فشار سلولی را از بین ببرد. از این رو توصیه می شود که در زمان روشن بودن ماکروفر و تولید اشعه به آن خیره نشده و فاصله ایمنی از آن را رعایت کنید. همچنین این مسئله ممکن است برای کودکان ضرر بیشتری داشته باشد و آسیب جدی به آن ها وارد شود.

در صورتی که از ماکروفر زانوسی استفاده می کنید می توانید مطالب بیشتر را در سایت نمایندگی تعمیرات زانوسی در شهریار پیدا کنید.

تاثیر اشعه ماکروفر بر روی سلامتی انسان

 

بسیاری از افراد بر این باور هستند که غذاهای گرم شده یا پخته شده با استفاده از دستگاه ماکروفر برای سلامتی انسان مضر است و می تواند بسیار خطرناک باشد. اما به هیچ وجه اینطور نیست. به طور کلی امواج تولید شده توسط ماکروفر امواج رادیویی با فرکانس پایین و انرژی بالا هستند که سبب حرکت و لرزش مولکول های آب موجود در ماده غذایی می شوند که این حرکت مولکولی در نتیجه سبب گرم شدن غذا می شود. امواج رادیویی ماکروفر از جمله پرتو هایی هستند که روزانه از وسایل زیادی ساطع می شود. از این رو غذای پخته شده با ماکروفر هیچ خطری برای سلامتی نخواهد داشت و کاملا بی ضرر می باشد. همچنین باید به این موضوع توجه داشته باشید هنگامی که دستگاه ماکروفر خاموش است، هیچ اشعه ای تولید نمی کند. همچنین در هنگام پخت تا زمانی که درب دستگاه باز باشد، هیچ اشعه ای از دستگاه ساطع نخواهد شد. به همین دلیل استفاده از ماکروفر هیچ خطری برای سلامتی انسان ندارد. همچنین در صورت بروز مشکل با نمایندگی تعمیر ماکروفر در اندیشه تماس بگیرید.

  • امداد آی.پی emdadip

 

رفع بوی بد یخچال یکی از دغذغه‌ های مصرف کنندگان این دستگاه است. تمامی یخچال ها ممکن است در مواقعی دچار مشکل بوی بد شده باشند و این موضوع برای افراد بسیار آزاردهنده خواهد بود. برای رفع بوی بد یخچال راهکارهای ساده‌ای وجود دارد که با استفاده از آن‌ ها می ‌توان برای همیشه از شر بوی بد آن خلاص شد. از این رو قصد داریم که در این مقاله راهکارها و آموزش های ساده ای را در زمینه نحوه رفع بوی بد یخچال برای شما بیان نماییم تا با استفاده از این راهکارها بتوانید به راحتی اقدام به از بین بردن بوی بد موجود درون یخچال خود نمایید.

 

استفاده از جوش شیرین جهت رفع بوی بد یخچال

استفاده از ذغال فعال و قهوه جهت رفع بوی بد یخچال

استفاده از لیمو و سرکه برای رفع بوی بد یخچال

 

استفاده از جوش شیرین جهت رفع بوی بد یخچال

 

جوش شیرین یکی از موادی است که می ‌تواند به راحتی بوی ایجاد شده درون یخچال را در مدت زمان کوتاهی از بین ببرد. برای انجام این کار باید مقداری جوش شیرین را با آب حل کنید و سپس آن را داخل یخچال قرار دهید. این محلول تمامی بوی بد را به خود جذب می ‌کند. همچنین توصیه می‌ شود برای تمیز کردن فضای داخلی یخچال نیز از جوش شیرین به جای مواد شوینده ‌های مختلف مایع ظرفشویی استفاده نمایید.

 

 

استفاده از ذغال فعال و قهوه جهت رفع بوی بد یخچال

 

یکی از راه های رفع بوی بد یخچال استفاده از ذغال فعال است. ذغال به دلیل داشتن کربن فعال می ‌تواند بوی بد یخچال را به خود جذب نماید. در صورتی که از خود ذغال برای جذب بوی بد استفاده می ‌کنید، بهتر است آن را داخل یک دستمال نخی بگذارید و روی قفسه ‌های یخچال قرار دهید. همچنین قهوه به دلیل بوی تندی که دارد، می ‌تواند تمامی بوهای بد موجود در یخچال را از بین ببرد. استفاده از قهوه برای از بین بردن بوی یخچال مانند استفاده از لیمو است، یعنی این احتمال وجود دارد که مواد غذایی داخل آن بوی قهوه را به خود بگیرند.

 

بیشتر: علت بوی بد آبسرد کن یخچال آدمیرال چیست ؟

 

استفاده از لیمو و سرکه برای رفع بوی بد یخچال

 

در زمینه نحوه رفع بوی بد یخچال می‌توانید از نصف یک لیموی تازه نیز استفاده کنید. اما به یاد داشته باشید که از بین بردن بوی یخچال با این روش تنها در صورتی امکان‌ پذیر است که شما بوی لیمو را دوست داشته باشید. زیرا بوی لیموی تازه ممکن است در فضای یخچال پخش شود. اگر از لیمو برای این کار استفاده می‌ کنید، آن را پس از گذشت یک هفته دور بیندازید. یکی دیگر از راه‌های از بین بردن بوی بد یخچال استفاده از سرکه است. اما به یاد داشته باشید که حتما سرکه را رقیق کرده و سپس آن را درون یخچال قرار دهید. سرکه رقیق نشده دارای بوی تندی است که نه تنها بوی یخچال را از بین نمی ‌برد، بلکه سبب ایجاد بوی ترشی نیز در یخچال خواهد شد. برای استفاده از سرکه به اندازه هر لیوان آب یک چهارم لیوان سرکه بریزید.

کاربر گرامی در صورتی که از لباسشویی کنوود استفاده می کنید و با مشکل مواجه شده ایم می توانید با نمایندگی تعمیر ماشین لباسشویی کنوود در تماس باشید.

  • امداد آی.پی emdadip

یخچال های ویرپول یا ساید بای ساید دارای کمترین خرابی در بین یخچال ها میباشند و اکثر تماس هایی که با نمایندگی راجب خرابی های آن میشود به کد خطاهایی که مشتریان شاهد نمای آن در نمایشگار هستند ختم میشود. اینجا ما ارور کد ها را برررسی و نحوه حذف کدخطا های یخچال ویرپول را با دستور العمل لازمه به شما ارائه میکنیم . در ادامه این مقاله از امداد آی پی همراه ما باشید.

ارور کد ها در واقع از سمت چک کننده وضعیت داخل دستگاه بر روی صفحه نمایش نشان داده میشوند که کمک کنند تکنسین ها و متخصصان راحت تر و خیلی سریع تر بتوانند دست به کار شده و محل خرابی را تعمیر کنند ، کد های خطا نقش آشکار کننده قطعه های معیوب را دارا هستند.البته که ارور کد ها فقط در یخچال های دارای نمایشگر و دیسپلی نشان داده میشوند ، و سایر این قابلیت را ندارند.
خطای 01 ویرپول
این کد نشان دهنده اختلال در قطعه اصلی و برد یا مخزن آب و اتصالات دستگاه میشود و ابتدا را چک کنید و اگر مشکلی نبود این کد به خرابی در برد دستگاه اشاره دارد .
خطای 02 در یخچال های ویرپول
اروری که اختلال در سیستم هوا و عایق هوا را نشان میدهد
که احتمالا به دلیل گرفتگی آن ایجاد شده است ، خراب بودن دستگاه عایق هوا را چک کنید و در صورت مشکل به متخصص برای تعمیر آن مراجعه کنید
در غیر این صورت و سالم بودن عایق هوا احتمالا برد دستگاه خراب شده است .

 ارور 03 و 04 در یخچال های ویرپول
این ارور به دلیل خرابی در تبخیر کننده یا کندانسور ایجاد میشود
پره ها و فن را چک کنید اگر گرفته بودند تمیز کنید و اگر نیاز به تعمیر و تعویض داشتند انجام بدهید تا این ارور رفع شود

کد خطای 05 و 06 در یخچال های ویرپول
ابن کد مربوط به خرابی در سیستم دمایی خچال میباشد که نیاز است با چک کردن و در صورت نیاز تعویض کردن این قطعه آن را رفع کنید .
ارور کد 07 در  یخچال
المنت یا گرم کننده دستگاه دچار مشکل و خرابی شده است
خودش و تمامی قطعات را چک کنید و در صورت مشکل تعویض یا تعمیر کنید
اما اگر مشکی نبود احتمال مشکل از برد دستگاه میباشد  آن را بررسی کنید

کد خطای 08 ویرپول

نیروی Q3  در بخش کنترل و صفحه آن مهار نشده و باعث شده سیستم عایق هوایی بدون توقف کار کند
چک کنید و در صورت سلامت این بخش احتمالا برد دستگاه دچار مشکل شده است به بررسی آن بپردازید.

کد d  در یخچال های ویرپول
این کد نشان دهنده مشکل در دمنده و عایق هوایی موجود در پشت برای منتقل کردن هوای سرد از فریزر  به داخل یخچال است
چک کنید و بررسی کنید و تعمیر کنید ، اگر سالم بود مشکل در برد یخچال ویرپول شماست
کد خطای
c نمایش داده شده روی نمایشگردر هر سنسوری که این کد نمایش داده شود احتمالا همان سنسور خراب است و نیاز به چک کردن دارد. قبل از چک کردن آن یخچال را از برق بکشید.

 

بیشتر: تعمیر یخچال در منزل ، عیب یابی یخچال بر اساس مشاهدات


کد مشکل cf یخچال های ویرپول
در این یخچال ها این کد نشان دهنده مشکل و ایراد در بخش صفحه نمایش و ارتباط میان صفحه نمایش و برد میباشد ، سیم کشی ها را چک کرده و در صورت نیاز آن را محکم کنید و در غیر این صورت با نمایندگی برای عوض کردن برد تماس بگیرید .

کد ارور 18 یا -8 بر روی نمایشگر فریزر دستگاه ویرپول
دمای بسیار پایین برای فریزر را گویاست دکمه خاموش روشن را به مدت چهار ثانیه نگه دارید تا برنامه فریزر ریست شده و دوباره بارگذاری شود . و یا در صورت ادامه داشتن مشکل فن کمپرسور را چک کنید . و نسبت به تعمیر آن اقدام کنید .
کد خطای AL01
سنسور دمایی دچار مشکل شده و یا خاموش شده است آن را بررسی کنید .
ارور کد  E0  تا E5
ایراد در قطعات  فریزر  (01 و 02)
مشکل در سیستم دیفراست یخچال (03 تا 05) برد و سیستم دیفراست و اتصالات و هر آنچه به آن مربوط میشود را بررسی کنید و در صورت نیاز تعویض یا تعمیر کنید .

خطای E06

اشکال در بخش های محیطی دستگاه بهتر است ترمودیسک و ترمو فیوز را بررسی کنید و همچنین قسمت های محیطی دستگاه را هم چک کنید و تشخیص دهید . برد الکترونیکی را هم مانند مراحل قبلی از یاد نبرید.

 ارور E09
*ایراد در دیفراست دستگاه
*باز ماندن در یخچال
*به علاوه این دو ترمو دیسک ب و ترموفیوزو برد را نیز چک کرده و از آن ها و سلامتشان مطمئن شوید.

کد خطای EE در یخچال های ساید بای ساید و ویرپول
این کد نشان دهنده ایراد در بخش یخ سازی دستگاه میباشید آن را نگاهی بی اندازید و در صورت درست کار کردن آن ،از برد دستگاه نیز غافل نشوید شاید مشکل در آن است که اشتباه گزارش داده .

کلام آخر
ما سعی کردیم اکثر ارور کد های یخچال را برای شما شرح دهیمدر صورتی که ارور شما در لیست نبود یا نتوانستید به تنهایی یخچال را تعمیر کنید لطفا در اسرع وقت با تعمیر کار یا متخصص و تکنسین و اللخصوص نمایندگی یخچال خود تماس بگیرید و با خیال راحت کار را به کاردان بسپارید .
ممنون از نگاه شما

 

  • امداد آی.پی emdadip