مرکز پخش قطعات لوازم خانگی

خرید و فروش قطعات لوازم خانگی

مرکز پخش قطعات لوازم خانگی

خرید و فروش قطعات لوازم خانگی

۳ مطلب در مهر ۱۴۰۰ ثبت شده است

 

ماکروفر یکی از دستگاه های پرکاربردی است که می تواند در سریع ترین زمان انواع غذاها را گرم نموده و در پخت و پز آن ها کمک بسیاری نماید. به همین دلیل این دستگاه به صورت روزانه مورد استفاده قرار می گیرد و ممکن است در برخی مواقع با مشکلاتی در کارکرد خود مواجه شود. یکی از رایج ترین مشکلات مربوط به ماکروفرها، سر و صدای زیاد آن ها به هنگام کار است. سر و صدای زیادی که توسط ماکروفر تولید می شود، می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که هریک از آن ها باید جهت رفع عیب دستگاه به دقت بررسی شوند. در این مطلب علت سر و صدای زیاد ماکروفر و نحوه رفع این مشکل را برای شما شرح خواهیم داد. در ادامه این مقاله از نمایندگی تعمیرات ماکروفر گوسونیک همراه ما باشید.

خرابی ریل سینی علت سر و صدای زیاد ماکروفر

دیود ولتاژ بالا از دلایل سر و صدای زیاد ماکروفر

خرابی مگنترون علت سر و صدای زیاد ماکروفر

 

خرابی ریل سینی علت سر و صدای زیاد ماکروفر

 

در صورتی که در زمان کار با ماکروفر صدای غیرعادی و ناهنجاری از سینی آن به گوشتان می رسد، احتمالا مشکل مربوط به ریل تعبیه شده در زیر سینی می باشد. وظیفه این ریل کمک به چرخیدن صحیح سینی بدون ایجاد اصطکاک می باشد. در صورتی که این ریل دچار مشکلاتی مانند پارگی، شکستگی، خرابی و ... شده باشد، به هنگام چرخش سینی سر و صدای زیادی شنیده خواهد شد. در صورت مواجهه با این مشکل باید ابتدا سینی را خارج کرده و ریل های آن را به دقت بررسی کنید. در صورت وجود هرگونه مشکل و خرابی باید اقدام به تعویض آن نمایید. همچنین باید بررسی کنید که ریل به درستی به کوپل متصل شده باشد. در برخی از انواع مدل های ماکروفرها ممکن است صدای دستگاه مربوط به چرخ های ریل باشد که باید چرخ ها را بررسی و در صورت نیاز تعمیر کنید.

 

دیود ولتاژ بالا از دلایل سر و صدای زیاد ماکروفر

 

در صورتی که به هنگام استفاده از دستگاه ماکروفر صدایی شبیه به وزوز و یا صدای نویز غیرطبیعی به گوشتان می رسد، احتمالا علت سر و صدای زیاد ماکروفر مربوط به قطعه دیود است. دیود یکی از قطعاتی است که وظیفه آن تولید گرما در ماکروفر به کمک سایر قطعات مانند خازن و مگنترون می باشد. برای اینکه بتوانید به بررسی دیود بپردازید و به آن دسترسی پیدا کنید، باید ابتدا بدنه ماکروفر را خارج کرده و سپس اقدام به دشارژ کردن خازن نمایید. برای بررسی این قطعه می توانید از مولتی متر استفاده کنید. همچنین باید با تعویض سر مولتی متر، پیوستگی قطعه دیود را به صورت برعکس نیز تست کنید. در صورتی که دیود دچار مشکل شده است، باید آن را تعویض نمایید.

بیشتر: چرا غذا در ماکروفر گرم نمی شود؟

خرابی مگنترون علت سر و صدای زیاد ماکروفر

 

مگنترون یکی از اصلی ترین قطعات ماکروفر است که می تواند امواج مورد نیاز جهت تولید گرمای دستگاه را به کمک جریان و ولتاژ بالا فراهم نماید. قطعه مگنترون در حالت عادی دارای طول موج کمی می باشد و صدای زیادی ندارد. در صورتی که این قطعه دچار خرابی یا سوختگی شود، صدای بسیار بلند و آزاردهنده ای از دستگاه شنیده خواهد شد. در صورتی که مگنترون صدای بلندی داشته باشد، به معنای خرابی و از بین رفتن عمر مفید این قطعه خواهد بود که در این شرایط باید سریعا تعویض گردد. پیش از اقدام برای تعویض مگنترون باید ابتدا دیود ولتاژ بالا را تست کنید. در صورت سالم بودن دیود اقدام به تعویض مگنترون کنید. از آنجایی که این دستگاه دارای ولتاژ بالایی است، تعویض مگنترون را باید به یک فرد مخصص بسپارید.

 

 

  • امداد آی.پی emdadip

برخی از کاربران ما فکر میکنند درصورتی که گاز یخچال تمام می‌شود که درب آن باز بماند و یا به دلیل این که عمر دستگاه زیاد است اما باید به شما بگویی که سخت در اشتباه هستید. و با یک سرچ ساده در اینترنت یا مشاوره گرفتن از تعمیر کاران میتوانید متوجه شوید که  یکی از دلایل اصلی خالی شدن گاز یخچال نشت گاز است اما در ادامه شما را با دانستنی هایی درباره گاز یخچال آشنا می‌کنیم. در ادامه این مقاله از سایت آی پی امداد ipemdad همراه ما باشید.

 

چطورآگاه شویم که گاز یخچال خالی شده است؟

درصوتی که گاز یخچال نشتی داشته باشد باعث می‌شود که گاز در مدار لوله های سرد کننده یخچال کاهش ‌یابد. و چون به دمای تایین شده نمیرسد سبب یکسره کار کردن یخچال میشود و باعث برفک زدن میشود که این یکی از علائم کاهش گاز است که باید گاز یخچال خود را شارژ کنید.

نکته

در صورتی که گاز یخچال نشت پیدا کند و کاملا خالی شود باعث می‌شود، تا موتور یخچال یکسره کار کند و لوله های اپراتور و لوله های برگشت گاز به کمپرسور گرم میشود معمولا در اینجور مواقع صدای کمپرسور یخچال تغییر میکند. و اگر کمپرسور یخچال به زمان زیادی به این شکل کار کند قطعا باعث میشود تا آسیب جدی به کمپرسوربرسد.

گاز یخچال چیست؟

دلیل اصلی خنک بودن دمای یخچال وجود داشتن گاز یخچال است که توسط لوله های مختلف و مربوط در یخچال جریان دارد .

نوع گاز یخچال

 در یخچال های قدیمی تر که در سال های پیش در بازار وجود داشتند، از گاز (فریون) برای گاز یخچال استفاده می‌کردند. که بعد ها ثابت شد این گاز برای لایه اوزون مضراتی دارد و به همین دلیل گاز های جدید تری مانند گاز های آر600و آر 324 را در ساختن یخچال ها به کار بردند.

جای گاز یخچال کجاست؟

حتما تابه حال برای شما این سوال پییش آمده است که مخزن گاز یخچال در کدام قسمت قرار دارد. و چرا ما این مخزن را با چشم نمیبینم در قسمت پشت همه یخچال ها لوله هایی قرار دارند که از بالا تاپایین یخچال کشیده شده شده اند.

*این لوله کشی به صورت اتفاقی کشیده نشده است واز قسمت هایی همانند. کندانسور،کمپرسور،رادیات،یخ ساز و... عبور کرده است کمپرسور با توجه به وظیفه اصلی خود گاز را به درون لوله ها انتقال میدهد. و آنها را فشرده سازی میکند. بعد از این که گاز توسط لوله ها به قسمت فریزر انتقال داده و در آنجا به جایخی سرما میبخشد و خودش گرم می‌شود و برای انجام دوباره عملیات به سمت مبرد باز میگردد.

کاربر گرامی در صورتی که از یخچال کنوود استفاده می کنید جهت عیب یابی و تعمیر با نمایندگی تعمیرات یخچال کنوود تماس بگیرید.

علت خالی شدن گاز یخچال

همانطور که دربالا گفته شد مسیر انتقال گاز یخچال توسط لوله های پشت یخچال انجام می‌شود.پس جنس لوله های پشت یخچال در این امر بسیار تاثیر گذار است، درصورتی که این لوله در اثر ضربه یا گرمای زیاد سوراخ شود و یا ترک برداشته باشد باعث نشت گاز یخچال می‌شود و هزینه های زیادی را برای شما دارد.

 بهترین جنس برای لوله ها

بهترین جنس برای ساختن این لوله ها مس میباشد زیرا به علت داشتن مقاومت بالا نسبت به جنس های دیگر به راحتی در اثر ضربه خراب نمی‌شوند.اما بعضی از شرکت های سازنده از فولاد برای ساختن این لوله ها استفاده می‌کنند. که در گذشت زمان دچار پوسیدگی شوند و مشکلاتی از قبیل سوراخ شدن را در پی دارد که بلافاصه گاز از آن خارج می‌شود.

تعمیر یخچالی که گاز خود را از دست داده است

باید آگاه باشید که تعمیر یخچالی که گاز خود را از دست داده است کار هر تعمیر کار و با هر فرد عادی نیست. زیرا انجام این کار بسیار حساس بوده و باید توسط تکنسین های ماهر انجام شود تا بعد به مشکل نخورید.

کلام آخر

ما در این مقاله سعی بر این داشتیم تا دانستنی های لازم درباره گاز یخچال را به شما عزیزان معرفی کنیم تا درصورت بروز این مشکل آگاهی های لازم برای کار اولیه را داشته باشید.

 

  • امداد آی.پی emdadip

 

یکی از رایج ترین مشکلاتی که ممکن است به هنگام کار با ماکروفر و گرم کردن غذا در این دستگاه با آن مواجه شده باشید، شنیدن صدای ناهنجار و غیرمعمول در دستگاه است. این مشکل ممکن است به دلایل مختلفی رخ داده باشد که تمامی آن ها باید به دقت مورسی بررسی قرار بگیرند. در صورتی که به تازگی در زمان استفاده از ماکروفر صداهایی شبیه به نویز و بلند می شنوید، سریعا برای رفع آن اقدام کنید و کار با دستگاه را ادامه ندهید. در صورت استمرار پیدا کردن صداهای موجود در ماکروفر، ممکن است مشکلات بیشتری برای دستگاه ایجاد گردد. در این مطلب قصد داریم تا به طور کامل علت سر و صدای ماکروفر را بررسی نماییم تا در صورت نیاز بتوانید مشکل دستگاه خود را رفع کنید.

 

دلایل سر و صدای ماکروفر

خرابی موتور گردان علت سر و صدای ماکروفر

خرابی لامپ مگنترون از دلایل سر و صدای ماکروفر

خرابی فن علت سر و صدای ماکروفر

 

دلایل سر و صدای ماکروفر

 

در صورتی که از ماکروفر شما نیز سر و صدای ناهنجاری به گوش می رسد، با استفاده از دلایل زیر می توانید به راحتی دستگاه خود را عیب یابی و رفع عیب نمایید:

 

خرابی موتور گردان علت سر و صدای ماکروفر

 

یکی از متداول ترین دلایل سر و صدای ماکروفر می تواند مربوط به معیوب بودن موتور گردان دستگاه باشد. این موتور در قیمت زیرین سینی ماکروفر تعبیه شده است و به کمک سایر قطعات شامل غلتک ها و ریل به چرخیدن این سینی کمک می کند. در صورتی که صدای ماکروفر شما شبیه به ساییدگی بوده و از قسمت سینی و کف دستگاه می باشد، باید اقدام به بررسی موتور گردان نمایید. در این صورت باید سینی را برداشته و موتور گردان را عیب یابی کنید. در صورتی که موتور گردان دچار مشکل و خرابی شده باشد، باید آن را تعمیر و یا تعویض کنید.

 

 

خرابی لامپ مگنترون از دلایل سر و صدای ماکروفر

 

یکی دیگر از علل بروز این مشکل خرابی لامپ مگنترون ماکروفر است که وظیفه آن ایجاد گرما در ماکروفر به وسیله انتشار امواج است. به طور معمول این امواج کوتاه هستند و به هنگام انتشار آن ها سر و صدایی ایجاد نخواهد شد. اما در صورتی که لامپ مگنترون دچار خرابی و ایراد شود، طول موج افزایش پیدا کرده و در نتیجه دستگاه صدا خواهد داد. اگر صدای ایجاد شده درون ماکروفر شبیه به وزوز می باشد، به این معناست که مشکل از لامپ مگنترون است. برای رفع این مشکل باید لامپ مگنترون معیوب را تعویض نمایید.

 

خرابی فن علت سر و صدای ماکروفر

 

از دیگر عواملی که می توان در زمینه علت سر و صدای ماکروفر مطرح نمود، خرابی فن خارجی و خنک کننده دستگاه است. به طور کلی وظیفه فن خنک کننده، افزایش دمای لامپ مگنترون می باشد که درون کابین تعبیه شده است. در صورت شنیدن سر و صدا از دستگاه ممکن است جسمی با فن برخورد کرده یا پره های آن خراب شده باشد که باید تعویض گردد. همچنین استفاده مداوم از ماکروفر نیز می تواند از دلایل خرابی فن خارجی دستگاه باشد که برای رفع مشکل باید این فن را جدا نموده و چرخش پره های آن را بررسی نمایید. در صورت خرابی فن ماکروفر باید اقدام به تعویض این قطعه کنید.

همچنین می توانید در صورت بروز مشکل در ماکروفر الکترولوکس به نمایندگی تعمیرات ماکروفر الکترولوکس مراجعه فرمایید.

  • امداد آی.پی emdadip