مرکز پخش قطعات لوازم خانگی

خرید و فروش قطعات لوازم خانگی

مرکز پخش قطعات لوازم خانگی

خرید و فروش قطعات لوازم خانگی

برند آاگ

شنبه, ۶ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۱:۵۲ ق.ظ

آاگ (به آلمانی: Allgemeine Elektrizitäts-Gesellschaft AG) (اختصاری AEG) به معنای «شرکت برق عمومی» یکی از بزرگترین شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات الکتریکی در جهان بود که در سال ۱۸۸۳ به دست امیل راتناو (به آلمانی: Emil Rathenau) در برلین بنیان گذاشته شد و در سال ۱۹۵۱ دفتر مرکزی آن به فرانکفورت منتقل شد.

این شرکت در سال ۱۹۶۷ به شرکت تابع خود تِلِفونکِن آ.گ. ملحق شد و شرکت جدید آ.اِ.گ-تِلِفونکِن را به وجود آورد. در سال ۱۹۸۵ شرکت دایملر بنز، شرکت آ.اِ.گ-تِلِفونکِن را خریداری نمود و در سال ۱۹۹۶ با این شرکت کاملاً یکپارچه شد و تحت نام دایملِر-بِنز آ.گ. در آمدند، بخش‌های باقی‌ماندهٔ آ.اِ.گ به دایملِر-کرایسلِر-هوافضا که از شرکت‌های وابسته دایملر-بنز بود و ادترنز الحاق شدند.

نام تجاری AEG در سال ۱۹۹۶ توسط الکترولوکس تصاحب شد و از سال ۲۰۰۵ در بعضی محصولات این شرکت استفاده می‌شود، نام تجاری آ.اِ.گ همچنین توسط شرکای گوناگون الکترولوکس تحت "برنامهٔ همگانی صدور مجوز نام تجاری" شرکت الکترولوکس کسب مجوز شده‌است.

امیل راتناو در سال ۱۸۸۳ شرکت "آلمانی برق ادیسون " را در برلین تأسیس نمود. این شرکت به شرکت آ ا گ در سال ۱۸۸۷ تغییر نام یافت. در ابتدا درگیر تولید تجهیزات الکتریکی (مانند لامپ، موتور و ژنراتور) شد، شرکت خیلی زود در سیستم‌های انتقال برق AC وارد شد. در سال ۱۹۰۷ پتر بهرنس به عنوان مشاور هنری AEG منصوب شد. این امر منجر به ایجاد اولیه هویت سازمانی این شرکت با محصولات و به اشتراک گذاری تبلیغات ویژگی‌های طراحی مشترک گشت. شرکت در نیمه اول قرن ۲۰ ام گسترش یافت، و با تعدادی از اولین‌ها و اختراع‌ها در مهندسی برق معتبر گردید. در همان دوران وارد بازار خودرو و هواپیما شد. تجهیزات برقی که برای راه‌آهن در این زمان تولید شد، شروع سابقه‌ای طولانی در امر تأمین تجهیزات الکتریکی حمل و نقل ریلی آلمان شد.

 

 

  • امداد آی.پی emdadip

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی